کافه حزب الله

وبلاگی درباره‌ی همه چیز؛ با یک نگاه انقلابی

کافه حزب الله

وبلاگی درباره‌ی همه چیز؛ با یک نگاه انقلابی

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری است
راه‌رو گر صد هنر دارد توکل بایدش
--
زخون جگر پاکِ پاکم کنید سپس عاشق سینه چاکم کنید
به تیغ محبت هلاکم کنید به صحن ابوالفضل خاکم کنید
که خاکم دهد بوی مشک و عبیر
امیری حُسَینٌ وَ نعِمَ الامیر
-
به هر کوی و هر بزم و هر انجمن سرم خاک پای حسین و حسن
پدر در دوگوشم سرود این سخن که ای نازنین طفل دلبند من
حسینی بمان و حسینی بمیر
امیری حُسَینٌ وَ نعِمَ الامیر
--
یارب به نسل طاهر اولاد فاطمه
یارب به خون پاک شهیدان کربلا
یارب به صدق سینهٔ پیران راستگوی
یارب به آب دیدهٔ مردان آشنا
دلهای خسته را به کرم مرهمی فرست
ای نام اعظمت در گنجینهٔ شفا
گر خلق تکیه بر عمل خویش کرده‌اند
ما را بسست رحمت وفضل تو متکا
یارب خلاف امر تو بسیار کرده‌ایم
و امید بسته از کرمت عفو مامضی
چشم گناهکار بود بر خطای خویش
ما را ز غایت کرمت چشم در عطا
یارب به لطف خویش گناهان ما بپوش
روزی که رازها فتد از پرده برملا

بایگانی
آخرین نظرات

۶ مطلب در دی ۱۳۸۸ ثبت شده است

«وطن‌امروز» از فروشگاه‌های پوشاک خارجی در ایران گزارش می‌دهد

نمایندگی‌های بدون مجوز برندهای تقلبی

نمایندگی برندها ثبت نشده است
حسین رادمرد، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت بازرگانی با تایید اینکه تاکنون هیچ شرکت خارجی تولیدکننده پوشاک در ایران اقدام به ثبت نمایندگی نکرده است، به «وطن امروز» می‌گوید: از ابتدا اولویت ثبت نمایندگی‌ها با کالاهای بادوام و سپس کالاهای عمومی بود و در حال حاضر نیز شرکت‌ها در حال ثبت نمایندگی هستند اما تاکنون هیچ برند پوشاک خارجی، نمایندگی داخلی نگرفته است. رادمرد اذعان می‌کند: اگرچه روی موضوع پوشاک به طور جدی کار نشده اما تاکنون نیز به طور مشخص شرکتی برای ثبت

آیا تاکنون از برند‌های خارجی پوشاک استفاده کرده‌اید و از مشتاقان خرید و پوشیدن لباس‌های مارک‌دار خارجی هستید؟ فارغ از اینکه چه جوابی به این سوال می‌دهید پیشنهاد می‌کنم سری به اطراف میدان امام حسین(ع) بزنید. در یکی از خیابان‌های معروف دور میدان تولیدی‌هایی را خواهید دید که با پشتکار تمام به کار تولید پوشاک می‌پردازند، این لباس‌های تولیدی پس از مدتی سر از دکان‌هایی درمی‌آورند که بر سر در آنها برند‌های خارجی با تابلوی بزرگ نصب شده است. اگرچه واقعیت تلخ است اما این نکته را باید بپذیرید که آنچه شما از مغازه‌های پوشاک خارجی درخیابان‌های میرداماد، پاسداران، شریعتی، تجریش، اسکان و... می‌خرید، لباس‌های تولیدی خیاطان داخلی است که چنانچه بخواهید آنها را از نزدیک ببینید امکان دیدار وجود ندارد. چون آنان در خانه‌های متروک و کارگاه‌های بی‌نام و نشان آن هم با دستمزد خیلی ناچیز روز را به شب می‌رسانند تا مافیای برند، سود‌های بی‌پایان را نصیب خود کنند. ممکن است تا این‌ جای گزارش شما را قانع نکرده باشد که مگر ممکن است آنچه به عنوان کالای خارجی درکشور به فروش می‌رسد، کالای اصل نباشد! در جواب باید گفت: بله، برای اثبات این موضوع بهتر است سری به پایگاه اطلاع‌رسانی اصناف بزنید. در سایت www.asnaf.ir بخشی با عنوان نمایندگی شرکت‌‌های خارجی وجود دارد که چنانچه شما نام کالای خارجی مورد‌نظر را در آن محل وارد کنید فهرست تمام نمایندگی‌های داخلی آن شرکت نمایان می‌شود و شما می‌توانید با آن نمایندگی ارتباط برقرار کنید اما با وارد کردن نام هریک از برند‌های خارجی پوشاک، تصویری ظاهر نمی‌شود، چرا که هیچ یک از این برندها و شرکت‌های تولیدکننده خارجی پوشاک در ایران نمایندگی خارجی ندارند. در واقع تمام فروشگاه‌های مزین شده با اسامی پوشاک خارجی، دکان‌هایی هستند که کالا را به اسم کالای خارجی به خریدار ایرانی می‌فروشند و در مقابل کالای خود هم ضمانتی را نمی‌پذیرند. این دکان‌ها که تعدادشان کم هم نیست همان‌گونه که پیش از این هم گفته شد کالاهای عرضه شده را یا با سفارش از تولیدکننده‌های بی‌نام و نشان داخلی تهیه می‌کنند یا به صورت قاچاق کالاهای چینی ارزانقیمت را در قالب کالای اروپایی به فروش می‌رسانند. مشتری هم بی‌خبر از همه جا به تصور اینکه لباس مارک‌دار خارجی خریده، پول بی‌حساب و کتاب را می‌پردازد و راه را برای کسب سودهای بادآورده دکان‌داران خارجی هموار می‌کند.
نمایندگی‌ها مجوز ندارند
منوچهر رشید، مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این باره به «وطن‌امروز» می‌گوید: همه اشخاص حقیقی و حقوقی واردکننده و عرضه‌کننده پوشاک خارجی مکلف به ثبت نمایندگی تولیدکننده کالا در ایران هستند و باید مدارک لازم را به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی برای دریافت گواهینامه فعالیت ارائه کنند. رشید در ادامه اضافه می‌کند: بررسی پایگاه اطلاع‌رسانی اصناف نشان می‌دهد، تمام عرضه‌کنندگان پوشاک خارجی از جمله مارک‌های معروف آدیداس، بنتون، بوسینی، زارا، پیرگاردین و... گواهینامه فعالیت نداشته و تاکنون نیز اقدامی برای ثبت نمایندگی در ایران انجام نداده‌اند. مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای غیرفلزی معتقد است: برخی از این فروشگاه‌ها به صرف داشتن گواهی کسب اقدام به نصب تابلو با برند خارجی بر سر در مغازه خود کرده‌اند اما نه تنها نمایندگی ندارند بلکه حاضر به اعطای ضمانت هم نیستند. در همین باره رئیس اتحادیه صنف خیاطان زنانه و مردانه استان تهران به «وطن‌امروز» اظهار می‌دارد: تعدادی از آقایان و فروشگاه‌داران به دنبال منافع شخصی و کار پرسود هستند و برای اینکه پوشاک ارزان بخرند با کارگاه‌های تولیدی که عموماً کارگران آن افغانی و در محله‌های عبدل‌آباد و دولت‌آباد کار می‌کنند، قرارداد بسته و با پرداخت هزینه‌های بسیار پایین و خرید ارزان، سود کلانی را به دست می‌آورند.
قانون چه می‌گوید
براساس دستورالعمل ساماندهی فعالیت نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده کالا و خدمات خارجی در کشور که در 3 ماده تنظیم شده، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی وارد‌کننده و عرضه‌کننده کالا و خدمات خارجی که نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت تولید‌کننده خارجی یا نمایندگی شرکت‌های مزبور (که اختیار اعطای نمایندگی یا تعیین عاملان توزیع، فروش و خدمات پس از فروش را دارا هستند) اقدام کرده‌اند، موظفند به منظور اخذ گواهی فعالیت با ارائه قرارداد فی‌ما‌بین با شرکت خارجی و دیگر مدارک لازم به مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت بازرگانی مراجعه کنند. این دفاتر و شعب شرکت‌های خارجی تولید‌کننده کالا باید برای کار در ایران از این مرکز گواهینامه فعالیت دریافت کنند. علی ‌اصغری با تأکید بر اینکه ورود پوشاک قاچاق ضربه مهلکی را بر تولیدات داخلی وارد کرده، تصریح می‌کند: تفاوت قیمت زیاد میان تولید داخل و پوشاک وارداتی قاچاق، اشتیاق را از تولید‌کنندگان گرفته،‌ طوری که اکنون هیچ نیروی جوانی حاضر به فعالیت در خیاطی نیست و عمده خیاطی‌های در حال کار هم فقط تعمیرات انجام می‌دهند. اصغری با بیان اینکه کارگاه‌های رسمی بتدریج در حال تعطیل شدن هستند و در عوض کارگاه‌های بی‌نام و نشان در حال گسترش، دلیل این امر را تولید پایین در مقابل پرداخت هزینه‌های بیمه، مالیات، عوارض و... می‌داند در حالی که تولید‌کنندگان زیرپله‌ای هیچ‌یک از این هزینه‌ها را متقبل نشده و در مقابل مصرف‌کننده و کارگران خود هم تعهدی را نمی‌پذیرند. تبصره 4 ماده یک این دستورالعمل تاکید می‌کند که آن دسته از شرکت‌ها و نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی که نسبت به اخذ گواهی لازم اقدام نکنند، کالاهای عرضه شده توسط آنها مشمول مجازات‌های قانون تعزیرات حکومتی و قوانین مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده و متخلفان توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سایر مراجع ذی‌ربط به مراجع صالحه (سازمان تعزیرات حکومتی) معرفی می‌شوند. ماده 6 این دستورالعمل هم می‌گوید: همه شرکت‌های خارجی و نمایندگی‌های رسمی آنها موظفند کالاهای خود را با بسته‌بندی مشخص، شماره ثبت شرکت، برچسب مشخصات کالا (ازجمله قیمت مصرف‌کننده)، شماره‌گذاری کالایی و هولوگرام به همراه فاکتور فروش رسمی و رعایت سود مجاز (طبق ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) عرضه کنند. در ماده 8 هم تاکید شده همه رسانه‌های گروهی، وسایل ارتباط جمعی و شرکت‌های تبلیغاتی مکلفند فقط نسبت به تبلیغات آن دسته از کالاهای خارجی که فعالیت شرکت‌های خارجی و نمایندگی رسمی آنها توسط وزارت بازرگانی (مرکز اصناف و بازرگانان) مجاز اعلام شده است، اقدام کنند.
خودتان بپرسید
بهتر است این بار که برای خرید به یکی از فروشگاه‌های پوشاک خارجی مراجعه می‌کنید اگر چنانچه قبلا سری به سایت اصناف نزده و وجود نمایندگی آن شرکت برای شما به اثبات نرسیده، از مدیر فروشگاه بخواهید تا براساس ماده‌6 دستورالعمل ساماندهی فعالیت نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی رفتار کند؛ از او بخواهید که کالا را با هولوگرام به شما عرضه کند،‌ گواهینامه فعالیت را که باید روی دیوار فروشگاه نصب کرده باشد به شما نشان دهد و شرایط ضمانت کالا را برایتان توضیح دهد. جالب است بدانید تمام شرکت‌های معروف پوشاک خارجی که دکان‌های عرضه کننده‌ کالا‌های آنها در کشور وجود دارد، تمام محصولات خود را با ضمانت به فروش می‌رسانند. آیا تا به حال از خود یا از فروشنده پرسیده‌اید که محصول عرضه شده چه ضمانتی دارد؟

 

  • مصطفی حسن پناه

Dear friends,

This is a web page that explains Iranian famous proverbs, go and enjoy!

http://www.koodakan.org/Gnome/index.htm

  • مصطفی حسن پناه

   درباره‌ی دسته بندی کردن دانشگاه ها سخن بسیار رفته است. رتبه بندی دانشگاه ها امروزه به قدری مهم است که همگان می کوشند مواردی را به عنوان معیار های رتبه بندی عرضه کنند که در آن‌ها دانشگاه مورد علاقه‌ی آن ها از رتبه‌ی بالاتری برخوردار باشد. در این میان دانشجو ها راهی به جز آزمون تجربی دانشگاه ها و یا اعتماد به همکلاسیان خود ندارند، امّا این روش شناخت و کسب اطلاعات نیز به جهت تأثیر پذیری مشاهده ار نظریه تا حدّی لرزان و غیر قابل اعتماد است.

 در این جا با توجه به برخی تجربیات اعلام می کنیم که اصولاً لیست رتبه بندی دانشگاه از منظر هر دانشجو متفاوت و برای هر دانشجو منحصر به فرد است.

 در زیر تعدادی از معیار ها عرضه می شوند البته ترتیب آمدن معیار ها نشانه ی اولویت یا اهمیت خاصی نیست.

 1.        دانشگاه ِ همشهری، خوابگاه و ترافیک

 برای بسیاری از دانشجو ها همشهری بودن دانشگاه اهمیت به سزایی دارد. افرادی که نمی توانند در خوابگاه زندگی کنند و دانشگاه هایی که خوابگاه خوبی ندارند یا اصلاً خوابگاه ندارند، هر دو مواردی در خور توجه هستند. در این مورد باید توجه کرد که در شهری همچون تهران دانشجویی که منزل مسکونی اش در شهرک اکباتان قرار دارد برای رسیدن به دانشگاه علم و صنعت مشکلات زیادی دارد. این امر در ترافیک نیز بسیار مؤثر است. برای مثال سیاست های جدید وزارت علوم در کشاندن هر روزه ی دانشجویان به دانشگاه که دلیلی ساده لوحانه دارد خود منجر به ایجاد میلیونها سفر اضافی است.

 پس می بینیم که اصولاً همشهری بودن با دانشگاه یک موهبت است؛ مشروط بر عدم وجود مشکلات فوق برای مثال در دانشگاه گیلان این یک فرصت خوب است یا در دانشگاه سیستان و بلوچستان.

 2.        آزادی های تحصیلی

 تفاوت های اصلی میان دبیرستان و دانشگاه امکان انتخاب درس و استاد است. یعنی در یک دبیرستان خاص همواره دانش آموزان همگی تحت برنامه ای عمل می کردند که دبیرستان تعیین می کرد و قادر نبودند که در چارچوب موازین قانونی برای خود معلم و درس را انتخاب کنند. اما در دانشگاه وضع کاملاً متفاوت است، یکی از اصلی ترین تعاریف دانشگاه امکان انتخاب درس و مدرس در چارچوب قوانین آموزشی است طبیعتاً دانشگاهی که همه ی دانشجویان هم ورودی یک رشته را همکلاسی می داند و هر ترم آن ها را وادار می کند که برنامه ای مشابه داشته باشند دانشگاه خوبی نیست.

 3.        آب و هوا و آلودگی های محیطی

 بدیهتاً دانشگاه در محلی با آب و هوای مناسِب تر بهتر است. اجزای دانشگاه باید نو باشند، تمام مکان های سرپوشیده ی دانشگاه نباید در فصل سرما بیش ار حد گرم و یا در فصل گرما بیش از حد سرد باشند. آب و هوای مناسب موجب کاهش تنش ها، افزایش امکان فعالیت های ورزشی، بهبود سلامتی دانشجویان، کاسته شدن از نرخ بیماری های سطحی زمان بر (سرما خوردگی و گلودرد) می شود. آلودگی هوای داخلی(Domestic Air Pollution) در غذاخوری، رستوران، تریا و بوفه نباید وجود داشته باشد.

 4.        تعداد اساتید عالی رتبه

 هر چند به نحوه ی ارتقای اساتید دانشگاه ها انتقادات زیادی وارد است اما مقایسه تعداد اساتید تمام در یک دانشگاه (دانشکده یا گروه) و میزان جوانی آنها می تواند به شدت راه گشا باشد.

 5.        احترام به دانشجو

 دانشگاهی که در آن یک یا دوتا از دسته های اساتید و کارمندان و دانشجویان از دو یا یک دسته ی دیگر برتر محسوب می شوند و حقوق بیشتری برای آن ها مفروض است محکوم به شکست است. چنین اتفاقی که البته یقیناً اساتید دانشگاه درآن مطرود و توسری خورده نیستند منجر به نا امیدی و ایجاد کینه می شود و باب اصلاح نظام حاکم بر دانشگاه را می بندد.

 6.        کاغذ بازی و میزان ساعت های کاری واقعی!

 مقدار وقتی که از دانشجو برای کارهای اداری گرفته می شود و میزان تداخل آن با اوقات کلاس ها و فعالیت های پژوهشی در ایجاد یا عدم ایجاد مشکلات برنامه ریزی برای دانشجو نقش اساسی دارد. به مثال زیر توجه کنید:

       محمود سرما خورده است ساعت 12 کلاسش تمام می شود به بهداری می رود به او گفته می شود که بهداری تا ساعت 13:30 تعطیل است، محمود 13:30 کلاس دیگری دارد، تکلیف چیست؟ اساتید هر چند محمود کلاس آن ها را دوست ندارد همگی حضور و غیاب می کنند و جرایم سنگینی برای غیبت در نظر می گیرند.

       اسماعیل می خواهد فرم سمینار خود را تحویل آموزش دهد، پشت در آموزش دانشکده نوشته شده است:

                               ساعات کار 8:30 تا 11:30 و 14 تا 15

       شما می بینید که ساعت کار روزی چهار ساعت است و به ازای چهار ساعت کار دو ساعت و نیم استراحت برای ناهار و نماز وپلی استیشن و انواع دیگر چرخولک بازی! پنج شنبه و جمعه هم تعطیل است، ما چرا نخستین قدرت علمی و اقتصادی دنیا نیستیم؟!

  7.        ورزش وتغذیه

 هر دوی ورزش و تغذیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. دانشگاه باید فضای ورزشی مناسب و کافی را در اختیار دانشجو بگذارد و البته وقت کافی برای ورزش را هم همین طور. در واقع سخت گیری های تحصیلی هیچ گاه نباید موجب شوند که دانشجو با عجله غذا بخورد و وقت کافی برای ورزش نداشته باشد.

 امیدوارم تمامی خوانندگان محترم در کنار عوامل دیگری که مد نظر دارند موارد بالا را هم در داوری به حساب آورند و آگاهانه دانشگاه خود را انتخاب کنند!

 

  • مصطفی حسن پناه

شبکه اجتماعی فیس‌بوک تلاش جوانان مصری علیه دیوار فولادی در مرز غزه را توقیف و از سایت خود حذف کرد.

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره نوشت؛ مسئولین پایگاه اینترنتی فیس‌بوک یکی از بزرگترین خیزش‏های اینترنتی مردم مصر که علیه دیوار فولادی در رفح تشکیل شده بود را توقیف کردند. کارشناسان سیاسی ساخت این دیوار توسط حکومت غربگرای مصر را در راستای نابود کردن مقاومت حماس در غزه و خدمت به اهداف آمریکا و اسرائیل دانسته‏اند.

خیزش اینترنتی مردم مصر "مصری‌ها برعلیه نکبت دیوار فولادی " نام داشت.

روزنامه الشروق در پایگاه خود، نامه الکترونیکی فیس بوک را به نمایش گذاشت که مسوولین این خیزش مردمی-اینترنتی مصری آن را دریافت کرده بودند. در این نامه علت حذف این خیزش "نقض قوانین استفاده از فیس بوک و فعالیت مجموعه های مغرض و تهدیدگر و اهانت گر " ذکر شده است.

در این نامه الکترونیکی آمده است: "ما هر گروه یا مجموعه‌ای را که به افراد یا گروه‌های دیگر تعرض کند متوقف می‌کنیم و سوء استفاده مستمر از فیس‌بوک منجر به توقف حساب شما شده است. "

این خیزش اینترنتی ضمن محکوم کردن این اقدام، ضمن اشاره به ادامه فعالیت گروه های معارض اسرائیلی در فیس‌بوک، علت ادامه فعالیت این گروه‌ها را مورد پرسش قرار داد.

رهبران این گروه توقیف شده و سایر فعالان اینترنتی مصری و الجزایری پس از این اقدام اعلام کردند که علی‌رغم بسته شدن این گروه، باز هم به تشکیل گروه‌های جدید اقدام خواهند کرد.

فیس‌بوک در ماه‌های گذشته نقش برجسته‌ای در هماهنگی معترضان به نتیجه انتخابات و آشوبگران خیابانی در تهران ایفا کرد و انواع محتوای دروغ علیه کشورمان و نیز مطالب زننده ضداسلامی در آن جریان دارد.

  • مصطفی حسن پناه
  • مصطفی حسن پناه